środa, 3 lutego 2016

Indonezja , wizy i jej przedłużenie

Indonezja , wizy i przedłużenie wizy

Temat może i oklepany, ale pozwolę sobie opisać go na naszym przykładzie . U nas zawsze coś się dzieje . Więc tak wyjeżdżając z Polski zakupiliśmy 60 dniowe wizy w Ambasadzie Indonezyjskiej w Warszawie, włącznie z informacją osobiście od pracownika ambasady że spokojnie taką wizę możemy przedłużyć o kolejne 30 dni za 35 $ w każdym  urzędzie imigracyjnym w Indonezji. Świetnie, pomyśleliśmy że weżniemy jedno przedłużenie płatne i następne darmowe i będzie git. Po 55 dniu pobytu w Indonezji byliśmy wtedy w Jakarcie poszliśmy do biura imigracyjnego na ul. Kota 4 to przy samiutkim starym mieście  i usłyszeliśmy od pani w okienku że nasza 60 dniowa wiza jest wizą socjalną i nie można jej przedłużyć ot tak płacąc 35 dolarów ale trzeba mieć sponsora, który jest Indonezyjczykiem i napisze nam odpowiedni list. Jaki? dokładnie nie wiem bo wszystkie informacje były w języku indonezyjskim :) Wydaje nam się że mieliśmy pecha i trafiliśmy na totalną jędze, ale może faktycznie miała racje? W naszym wypadku jedyna możliwość to opuścić Indonezję i wrócić po  nową wizę nawet tego samego dnia. Proste, ale dla nas to cała wycieczka i strata kasy. Wróciliśmy do hotelu przejrzeliśmy połączenia, ceny  i następnego dnia skoczyliśmy z Jakarty do Singapuru na 3 godz zjeść obiad :-) . Obiad był co prawda w McDonald's na lotnisku żeby zminimalizować koszty. Po powrocie do Jakarty wykupiliśmy sobie 30 dniowe wizy po 35 $ na lotnisku pan z uśmiechem na ustach powiedział że spokojnie przedłużymy je w każdym biurze imigracyjnym. Można też pobrać darmową wizę 30 dniową nam obywatelom   Polski przysługuje z tym że takiej wizy nie przedłużymy. Koszt jedno dniowej wycieczki do Singapuru 1.200 zł bilety w obie strony plus 560 wizy plus obiad w macku plus taryfy na i z lotniska jakieś 2000 zł na 4 osoby . Loty pasują idealnie wylatujemy o 11.15 z Jakarty tam jesteśmy ok 14 po zmianie czasu i o 17.30 mamy lot z Singapuru całość bez opóźnień jakieś 12 godz . A to czy nam faktycznie przedłużą wizę napisze za 30 dni cdn.
cd.około 27 dni później
Jesteśmy na Bali mieszkamy w Kucie i to też jest ważne przy przedłużaniu wizy bo  jak podajemy hotel w którym aktualnie się znajdujemy  to jest rejonizacja i mogą was skierować do biura w Denpasar.
U nas wyglądało to w ten sposób że pierwszego dnia wsiedliśmy na skuter i znaleźliśmy biuro imigracyjne w Jimbaran . Nawigacja wam nie pokaże może za jakiś czas na razie pokazuje w Kucie dwa urzędy i oba już nieaktualne . Za to przy drugim biurze jest dosyć dokładna mapka z danymi GPS nowej lokalizacji.Poniżej mapka ten Mcd i KFC mijamy i lecimy na Nusa Dua po ok 2 km po lewej stronie  mamy żółty Coco Market po prawej jakaś nie duża budowla Hinduistyczna  i to oznacza że jesteśmy na miejscu , urząd jest za marketem ładny nowy duży , czysty. Generalnie same plusy mogli by tylko zwiększyć wydajność pracy  bo naprawdę do reszty nie można sie doczepić.
  29 lutego uderzamy do urzędu z papierami , wizy mamy do 3.03  wiec 3 dni robocze starczą , no niestety
  03 marca  przyjeżdżamy drugi raz  płacimy po 350 tyś rupii płatne w rupiach i robią nam fotki i biorą
       odciski paluszków od całej naszej czwórki plus nawet 6 letnia Lena musiała złożyć podpis
       elektroniczny. I dostajemy info że 7 marca zapraszają nas po odbiór paszportów
  07 marca pędzimy po odbiór paszportów niestety nie zwróciliśmy uwagi na świstek że odbiór mamy                  wyznaczony między godz 14 a 15  wiec musimy przyjechac do urzędu drugi raz i wreszcie odbieramy nasze paszporty z nowymi wizami ważnymi do 2 kwietnia czyli zostało nam 25 dni . Następnym
razem zaczniemy tą zabawę wcześniej.

Papiery potrzebne do przedłużenia zwykłej 30 dniowej wizy to no oczywiście Paszport plus xero strony ze zdjęciem ,  xero strony z wizą , plus w naszym wypadku spreparowane w pdf bilety potwierdzające wylot z Indonezji za 30 dni i wniosek o przedłużenie  wizy  który otrzymujemy i wypełniamy po przybyciu do urzędu . Można zabrać też wizytówkę z hotelu bo nawet nr tel  trzeba wpisać. Reszta to uśmiech na twarzy i czas a nawet dużo czasu tu się nikomu nie spieszy . Ach i do godz 12 można pobierać numerki przy złożeniu wniosku a do godz 11 przy płaceniu ale to info już mamy na miejscu. Życzymy powodzenia za następne około 30 dni opiszemy następny urząd bo będziemy przedłużać dalej . Za wcześnie się pochwaliłem pani w urzędzie poinformowała nas że wiza raz przedłużona  niestety nie może być przedłużona kolejny  raz . Oczywiście chodzi o wizę VOA  , bo jeżeli chodzi o wizy socjalne to tu ratuje nas sponsor i też nie wiem ile można przedłużać.